Sigma Expert Supermatt
Expert Supermatt to farba nowej generacji oparta na najwyższej, jakości 100% żywicy akrylowej. Stworzona z myślą o malowaniu dobrze doświetlonych powierzchni ścian i sufitów wewnątrz pomieszczeń, takich jak tynki cementowo-wapienne i gipsowe, płyty gipsowo-kartonowe, tapety z włókna szklanego i inne. Dzięki technologii smooth layer farbę cechuje supermatowe i idealnie gładkie wykończenie bez śladów po wałku. Jednocześnie powłoka posiada bardzo wysoką odporność na szorowanie oraz środki dezynfekujące. Zastosowanie wysokogatunkowej żywicy (dyspersji) umożliwia prawidłowe „oddychanie ścian”, dzięki czemu farbę można stosować zarówno w pomieszczeniach suchych jak i o wysokiej wilgotności powietrza (np. kuchnie, łazienki, pralnie itp.) bez bezpośredniego kontaktu z wodą. Szczególnie polecana do malowania w obiektach użyteczności publicznej, w tym służby zdrowia, taki jak szpitale, kliniki, gabinety lekarskie, sale operacyjne, przedszkola, szkoły, oraz pomieszczenia branży hotelarskiej i gastronomicznej.
-
idealnie gładkie wykończenie bez smug i śladów po wałku, dzięki technologii Smooth Layer
-
najwyższa odporność na szorowanie (klasa 1 wg PN-EN 13300)
-
optymalnie kryjąca (klasa 2 wg PN-EN 13330 przy 8m2/l)
Specyfikacja
Opakowania
3,0 L
10,0 L
Wydajność
8
-
11
m²/l
Stopień połysku
Neutralny
Temperatura malowania
Prace malarskie należy przeprowadzać w temperaturze
podłoża i otoczenia +5 do +30°C i wilgotności względnej powietrza 45%- 80%.
podłoża i otoczenia +5 do +30°C i wilgotności względnej powietrza 45%- 80%.
Spoiwo
nie dotyczy
Kolory
Instrukcja stosowania
Przygotowanie powierzchni
Stare powłoki farb oraz słabo związane i łuszczące się, należy dokładnie usunąć,
a podłoże zmyć wodą. Powierzchnia przeznaczona do malowania powinna być
czysta, sucha, odpylona, bez spękań, o wyrównanej chłonności. Naprawy
powierzchni należy wykonywać materiałami bez zawartości wapna. Zarówno świeże jak i stare tynki oraz podłoża silnie chłonące wodę (gładzie i tynki gipsowe, płyty gipsowo-kartonowe, podłoża nigdy niemalowane) należy zagruntować gruntem Sigmafix Universal. Powierzchnie pomalowane farbami emulsyjnymi należy odtłuścić poprzez umycie wodą z dodatkiem detergentów (np. mydło malarskie). Pozostałości po farbach klejowych należy dokładnie usunąć, a podłoże zmyć wodą. Powierzchnie pomalowane farbami alkidowymi należy oczyścić i zmatowić w celu zwiększenia przyczepności.
W celu uzyskania efektu idealnie gładkiej powierzchni bez widocznej struktury
podłoża, połączeń płyt i jakichkolwiek rys, podłoża przeznaczone do malowania
(tynki gipsowe, cementowo-wapienne, płyty gipsowo-kartonowe) powinny być
dokładnie wyrównane wg. standardu szpachlowania płyt g-k pod malowanie farbami wysokiej, jakości (szpachlowanie specjalne Q4) * zgodnie z wytycznymi
Polskiego Stowarzyszenia Gipsu.
*szpachlowanie specjalne Q4 - odnosi się do powierzchni o najwyższej jakości
w której płyty gipsowo-włóknowe są szpachlowane cało powierzchniowo.
Wymagane jest szpachlowanie połączeń i całych powierzchni płyt gipsowokartonowych przewidzianych do malowania w celu osiągnięcia wysokiego
standardu wykończenia. Połączenia należy zaszpachlować a następnie całą
powierzchnię płyt zagruntować i zaszpachlować gładzią szpachlową typu „Finish”
(np. Polimerowa lub Hybrydowa gładź szpachlowa marki Progold). Uciążliwe plamy
i zatłuszczenia zabezpiecz farbą Sigma Amarol Triol marki Sigma.
a podłoże zmyć wodą. Powierzchnia przeznaczona do malowania powinna być
czysta, sucha, odpylona, bez spękań, o wyrównanej chłonności. Naprawy
powierzchni należy wykonywać materiałami bez zawartości wapna. Zarówno świeże jak i stare tynki oraz podłoża silnie chłonące wodę (gładzie i tynki gipsowe, płyty gipsowo-kartonowe, podłoża nigdy niemalowane) należy zagruntować gruntem Sigmafix Universal. Powierzchnie pomalowane farbami emulsyjnymi należy odtłuścić poprzez umycie wodą z dodatkiem detergentów (np. mydło malarskie). Pozostałości po farbach klejowych należy dokładnie usunąć, a podłoże zmyć wodą. Powierzchnie pomalowane farbami alkidowymi należy oczyścić i zmatowić w celu zwiększenia przyczepności.
W celu uzyskania efektu idealnie gładkiej powierzchni bez widocznej struktury
podłoża, połączeń płyt i jakichkolwiek rys, podłoża przeznaczone do malowania
(tynki gipsowe, cementowo-wapienne, płyty gipsowo-kartonowe) powinny być
dokładnie wyrównane wg. standardu szpachlowania płyt g-k pod malowanie farbami wysokiej, jakości (szpachlowanie specjalne Q4) * zgodnie z wytycznymi
Polskiego Stowarzyszenia Gipsu.
*szpachlowanie specjalne Q4 - odnosi się do powierzchni o najwyższej jakości
w której płyty gipsowo-włóknowe są szpachlowane cało powierzchniowo.
Wymagane jest szpachlowanie połączeń i całych powierzchni płyt gipsowokartonowych przewidzianych do malowania w celu osiągnięcia wysokiego
standardu wykończenia. Połączenia należy zaszpachlować a następnie całą
powierzchnię płyt zagruntować i zaszpachlować gładzią szpachlową typu „Finish”
(np. Polimerowa lub Hybrydowa gładź szpachlowa marki Progold). Uciążliwe plamy
i zatłuszczenia zabezpiecz farbą Sigma Amarol Triol marki Sigma.
Malowanie
Świeże tynki cementowo-wapienne należy malować po 3-4 tygodniach od ich nałożenia. Przed użyciem należy wyrób dokładnie wymieszać, a w razie potrzeby rozcieńczyć wodą w ilości max. 5% obj. Zalecana ilość warstw 2-3 (w zależności od stopnia nasycenia koloru i jego siły krycia). Kolejną warstwę, nakładaj po wyschnięciu poprzedniej po około 4h. Przed użyciem wyrób dokładnie wymieszaj.
Większe powierzchnie ścian malujemy szerokim wałkiem (25cm) rozprowadzając farbę ruchami pionowymi w kierunkach góra dół. Wałkiem dający najlepszy efekt finalny jest wałek Microfibra Floor 120. Przy malowaniu należy przestrzegać następujących zasad:
• poszczególne powierzchnie (ściany, elementy pomieszczeń) malować tylko jedną techniką malarską,
• farbę nanosić starannie i równomiernie – należy nakładać taką samą ilość
farby na jednostkową powierzchnię ściany lub sufitu. Farbę na wałek
nabierać dość obficie i rozprowadzać na podłożu starannie i równomiernie.
Bardzo ważne jest, aby nie malować tzw. „suchym wałkiem”.
• Malowane fragmenty na powierzchni ściany lub sufitu łączyć „mokro na
mokro” nie doprowadzając do powstawania efektu „suchych brzegów”.
• Ostatnie pociągnięcia wałkiem prowadzić w jednym kierunku.
W przypadku konieczności wykonania poprawek na suchej powłoce, aby
zminimalizować możliwość wystąpienia różnic kolorystycznych poprawki po
wyschnięciu należy wykonywać dokładnie tym samym wyrobem tzn. należy
stosować wyrób z tej samej partii produkcyjnej oraz tej samej partii kolorowania w mieszalniku – najlepiej, zastosować wyrób z opakowania, którym była malowana dana powierzchnia architektoniczna. Przy wykonywaniu poprawek należy stosować to samo narzędzie oraz technikę malowania, jak podczas wcześniejszego malowania. Optymalne warunki do aplikacji w pomieszczeniu to temperatura powietrza od +10°C do +20° C i wilgotność względna od 50% do 70%. Przed przystąpieniem do aplikacji pomieszczenie należy przewietrzyć. W trakcie prac malarskich zaleca się unikać przeciągów. Po zakończeniu prac malarskich pomieszczenie należy wietrzyć do zaniku charakterystycznego zapachu. Po zakończeniu malowania narzędzia należy umyć wodą.
Większe powierzchnie ścian malujemy szerokim wałkiem (25cm) rozprowadzając farbę ruchami pionowymi w kierunkach góra dół. Wałkiem dający najlepszy efekt finalny jest wałek Microfibra Floor 120. Przy malowaniu należy przestrzegać następujących zasad:
• poszczególne powierzchnie (ściany, elementy pomieszczeń) malować tylko jedną techniką malarską,
• farbę nanosić starannie i równomiernie – należy nakładać taką samą ilość
farby na jednostkową powierzchnię ściany lub sufitu. Farbę na wałek
nabierać dość obficie i rozprowadzać na podłożu starannie i równomiernie.
Bardzo ważne jest, aby nie malować tzw. „suchym wałkiem”.
• Malowane fragmenty na powierzchni ściany lub sufitu łączyć „mokro na
mokro” nie doprowadzając do powstawania efektu „suchych brzegów”.
• Ostatnie pociągnięcia wałkiem prowadzić w jednym kierunku.
W przypadku konieczności wykonania poprawek na suchej powłoce, aby
zminimalizować możliwość wystąpienia różnic kolorystycznych poprawki po
wyschnięciu należy wykonywać dokładnie tym samym wyrobem tzn. należy
stosować wyrób z tej samej partii produkcyjnej oraz tej samej partii kolorowania w mieszalniku – najlepiej, zastosować wyrób z opakowania, którym była malowana dana powierzchnia architektoniczna. Przy wykonywaniu poprawek należy stosować to samo narzędzie oraz technikę malowania, jak podczas wcześniejszego malowania. Optymalne warunki do aplikacji w pomieszczeniu to temperatura powietrza od +10°C do +20° C i wilgotność względna od 50% do 70%. Przed przystąpieniem do aplikacji pomieszczenie należy przewietrzyć. W trakcie prac malarskich zaleca się unikać przeciągów. Po zakończeniu prac malarskich pomieszczenie należy wietrzyć do zaniku charakterystycznego zapachu. Po zakończeniu malowania narzędzia należy umyć wodą.
Dokumenty techniczne
Karta Techniczna Produktu
(PDF, 377,69 KB)